Persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM) zijn onmisbaar voor een veilige werkomgeving. Maar hoe garandeer je dat ze correct gebruikt worden, altijd beschikbaar zijn én voldoen aan alle regelgeving?
Veel HSE-managers ervaren dat het controleren en beheren van PBM onevenredig veel tijd en energie kost. Slechts een klein deel van de inspanning gaat naar de daadwerkelijke inspectie; het grootste deel verdwijnt in administratie. Denk aan het handmatig noteren van bevindingen, het bijwerken van spreadsheets en het bijhouden van papieren dossiers.
Daarbovenop komt de onzekerheid: zijn alle PBM nog geldig? Zijn er restricties waar rekening mee gehouden moet worden? Is alles beschikbaar wanneer het nodig is?
En dan zijn er nog de audits. Die verlopen vaak moeizaam door beperkte toegang tot actuele informatie op locatie. Het verzamelen van de juiste data kost tijd, en fouten liggen op de loer.
Hoe kan het beter? Tijdens onze Toolbox digital "Is smart distribution de oplossing voor PBM-chaos?" op donderdag 6 november 2025 om 10u00 deelt Jan Geelen (Business Manager Services & Solutions) praktische inzichten en oplossingen.
Wat je leert tijdens deze Toolbox digital:
Slimme distributie en automatisering van PBM.
Minder administratie, meer controle.
Praktische tips voor audits en compliance.
Concrete cases van digitalisering in PBM-beheer.
Voor wie?
Deze Toolbox digital is bijzonder relevant voor HSE-managers, preventieadviseurs, warehouse- en maintenance managers.
Exclusieve bonus t.w.v. € 2.600,00
Aan het einde van deze Toolbox digital maak je kans op een exclusieve try-out van een smart distribution systeem, inclusief technische audit. We geven er slechts één weg, zorg dat je erbij bent!
Onze expert aan het woord.